ROLL_DICE
Tam anlami zar atmadir, rastgele seyler icin kullanılır.
Kullanım: E ROLL_DICE 20 ; 20 deger icin zar atar rastgele birini secer (1-20), Daha sonra gerekli bilgiyi alacaksiniz..
CHANGE_MANNER
Manner point eklemek ya da silmek icin kullanilir.
Kullanim: E CHANGE_MANNER 10000 ; 10,000 Manner point verir
E CHANGE_MANNER -10000 ; 10,000 Manner point siler
ZONE_CHANGE_PARTY
Partinizdeki herkesi bir zone'a isinlandirmak icin kullanilir.
Kullanim: E ZONE_CHANGE_PARTY 21 350 350 ; Partinizi Moradondaki, 350 350 koordinatlarina isinlar. (Zone ID, X, Y)
SEND_WEBPAGE_ADDRESS
'Web_address_us.tbl'sinde belirtilen site adresini oyun ici browser'da acar.
Kullanm: E SEND_WEBPAGE_ADDRESS 4 ; Web_Address_us.tbl dosyasindaki 4. satirdaki siteyi acar, birinci kolon satirlari gosteriyor. (1 2 3 diye gider)
CHANGE_NAME
Name Change Scroll icin kullanilir, oyun ici ncs.
Kullanim: E CHANGE_NAME ; Kullanim icin prosedurler bolumunzde 'CHANGE_NEW_ID' adli prosedur olmasi gerekir.
STAT_POINT_FREE
Karakterinizi restat yapar.
Kullanim: E STAT_POINT_FREE ;
SKILL_POINT_FREE
Karakterinizi reskill yapar.
Kullanım: E SKILL_POINT_FREE ;
CHANGE_LOYALTY
NP eklemek ya da silmek icin kullanilir
Kullanim: E CHANGE_LOYALTY 500 ; Karakterinize 500 np ekler.
CHANGE_LOYALTY -500 ; Karakterinizden 500 np siler.
ZONE_CHANGE_CLAN
Claninizdaki herkesi bir zone'a isinlandirmak icin kullanilir.
Kullanim: E ZONE_CHANGE_CLAN 21 350 350 ; Clano Moradon'a isinlar, 350 350 koordinatlarina isinlar.
Parameters : Zone ID, X, Y.
CHANGE_POSITION
Key Gorevi NPC'leri icin kullanilir, NPC yerini degistirir. Not: Sadece NPC'nize TrapNumbers sutununu ayarlarsaniz calisir.
Kullanim: E CHANGE_POSITION ; Yapmaniz gerke tek sey bu, npc'yi K_NPCPOS'daki bir sonraki TrapNumber'a isinlar.
PROMOTE_KNIGHT
Claninizin rutbesini artirmak icin kullanilir (Yani Brain of Centaur'u npcye verdigimizde knights olmamiz)
Kullanım: E PROMOTE_KNIGHT
EXP_CHANGE
Karakterinize exp vermek icin kullanilir
Kullanım: E EXP_CHANGE 500 ; Karaktere 500 EXP verir.
LEVEL_UP
Karaktere level atlattirir.
Kullanım: E LEVEL_UP ;
PROMOTE_USER_NOVICE
Level 10 skilleri actirmada kullanilir.
Kullanım: E PROMOTE_USER_NOVICE ;
ZONE_CHANGE
Karakteri farkli bir zone'a isinlamada kullanilir..
Kullanım: E ZONE_CHANGE 21 350 350 ; Karakteri Moradona'a isinlar, 350 350 koordinatlarina isinlar.
Parameters: Zone ID, X, Y
KISS_USER
NPC sizi oper ve size Kiss Item verir
Kullanım: E KISS_USER ;
RUN_EXCHANGE
Item kirdirmada kullanilir (Database'deki ITEM_EXCHANGE tablosu)
Kullanım: E RUN_EXCHANGE 36300 ; 36300 - ITEM_EXCHANGE tablosundaki index numarasi
GIVE_PROMOTION_QUEST
Master Gorevleriniz icin gorev verir
Kullanım: E GIVE_PROMOTION_QUEST ;
SAVE_EVENT
Gorev bilgisini database'e kaydeder, gorevin yapilip yapilmadigini kontrol eder.
Kullanım: E SAVE_EVENT QuestNumber 0/1/2
ornek:
E SAVE_EVENT 30 1 ; Quest 30'u aldiginizi fakat tamamlamadiginizi belirtmek icin kullanilir.
E SAVE_EVENT 30 2 ; Gorevi bitirince bi daha yapamayacaginizi belirtmek icin kullanilir.
EQUEST_PERSONAL_RANK_REWARD
NP siralamasi odulunuz icin size cash verir.
Kullanım: E REQUEST_PERSONAL_RANK_REWARD
ROB_NOAH
Karakterinizden noah alir.
Kullanım: E ROB_NOAH 15000 ; Karakterden 15,000 noah alir.
ROB_ITEM
Karakterinizden itemi alir.
Kullanım: E ROB_ITEM ItemID ; ornek : E ROB_ITEM 10100000
GIVE_ITEM
Belirtilen itemi size verir.
Kullanım: E GIVE_ITEM ItemID ; ornek: E GIVE_ITEM 10100000 1
RUN_EVENT
RUN_EVENT evente baska bir event baglamak icin kullanilir, asagida daha detayli bilgi goreceksiniz. [i]
Kullanım:[i] E RUN_EVENT 30601
IF / Check Fonksiyonlari
CHECK_EMPTY_SLOT
Inventory'de bos yer olup olmadigini kontrol eder.
Kullanım: E CHECK_EMPTY_SLOT 0 ; Inventory'nin full olup olmadigini kontrol eder.
CHECK_STAT_TOTAL
Karakterin iki sayi arasindaki toplam stat pointe sahip olup olmadigini kontrol eder.
Kullanım: A CHECK_STAT_TOTAL 300 500 ; Karakerin 300 500 sayilari arasinda bir stat pointe sahip olup olmadigini kontrol eder.
CHECK_SKILL_TOTAL
Karakterin iki sayi arasindaki toplam skill pointe sahip olup olmadigini kontrol eder.
Kullanım: A CHECK_SKILL_TOTAL 100 110 ; Karakerin 100 110 sayilari arasinda bir stat pointe sahip olup olmadigini kontrol eder.
CHECK_MANNER
Karakterin yeterli manner'a sahip olup olmadigini kontrol eder
Kullanım: A CHECK_MANNER 500 2100000000 ; Karakterin en az 500 mannera sahip olmasi gerektigini belirtiyor.
CHECK_CLAN_GRADE
Clanin grade'inin kontrolunde kullanilir, Grade 1 ile 3 arasinda mi diye kontrol eder, ya da Grade 4-5 vb.
Kullanım: A CHECK_CLAN_GRADE 1 3 ; Clan g1 ile g3 arasinda bi grade'e mi sahip diye kontrol eder..
CHECK_LOYALTY
İki sayi arasindaki kadar bir np'niz olup olmadigini kontrol eder
Kullanım: A CHECK_LOYALTY 100 1000 ; 100 ila 1000 arasinda bir np'nizin olup olmadigini kontrol eder.
CHECK_NOCLASS
Belirtilen classlardan olmadiginizi kontrol eder
Kullanım: A CHECK_NOCLASS 107 207 -1 -1 -1 -1 ; Simdi, -1'kullanilmayacak bir degeri ifade ediyor, burada kullanilabilir 6 deger ver, ve biz sadece 2 tanesini belirttik, bu yuzden -1 ekledik baska birsey
kullanmadigimiz icin.
CHECK_EXIST_EVENT
Gorevin basladigini, kabul edildigini ve bitirilmedigini, ya da tamamlanmadigini belirtmek icin kullanilir
Kullanım:
A CHECK_EXIST_EVENT 30 0 ; event 30 alinmadiysa/tamamlanmadiysa,
A CHECK_EXIST_EVENT 30 1 ; event 30 alindiysa, ama bitmediyse,
A CHECK_EXIST_EVENT 30 2 ; event 30'un bitirilip bitirilmedigini kontrol eder. (bitirildiyse gorevi bir daha yapamazsiniz)
CHECK_NATION
Karakterlerin irk kontrolleri icin kullanilir.
Kullanım: A CHECK_NATION 1 ; Orcsa 1, Humansa 2...
CHECK_NOAH
Karakterin iki sayi arasindaki paraya sahip olup olmadigini kontrol eder
Kullanım: A CHECK_NOAH 25000 2100000000 ; En az 25,000 noah'inizin olmasini gerektigini kontrol eder.
HOWMUCH_ITEM
Itemden kac tane gerektigini kontrol eder, sadece sayilabilir itemlerde kullanilir
Kullanım: A HOWMUCH_ITEM 379007000 0 20 ; 379007000 adli itemden 0-20 tane olup olmadigini kontrol eder.
A HOWMUCH_ITEM 379007000 21 9999 ; Itemden en az 21 tane olmasi gerektigini belirtir.
CHECK_LV
Iki sayi arasindaki levele sahip olup olmadiginizi kontrol eder.
Kullanım: A CHECK_LV 1 9 ; Level 1 ila 9 arasinda olup olmadiginizi kontrol eder.
CHECK_WEIGHT
Verilecek item icin yeterince yeriniz olup olmadigini kontrol eder.
Kullanım: A CHECK_WEIGHT 379007000 10 ; adli itemden 10 tane icin gerekli yeriniz olup olmadigini kontrol eder.
CHECK_CLASS
Belirtilen classlardan birisi olmaniz gerekmektedir, 6 tane class belirtilebilir.
Kullanım: A CHECK_CLASS 102 107 108 202 207 208 ; Beginner Rogue, Rogue, ya da Mastered rogue olup olmadiginizi kontrol eder.
A CHECK_CLASS 107 207 -1 -1 -1 -1 ; Karus Rogue ya da Human Rogue olup olmadiginizi kontrol eder. Sadece 2 slot kullandik, diger 4 slot icin -1 yerlestirdik. (yani eger 6 kontrol eklemeyeceksek,
2 tane kontrol ekleyeceksek diger 4'u icin -1 yazmamiz gerekiyor.)
CHECK_EXIST_ITEM
Iteme sahip olup olmadiginizi kontrol eder.
Kullanım: A CHECK_EXIST_ITEM 205002007 1 ; 205002007 itemine sahip olup olmadiginizi kontrol eder.
Atladigim bazi seyler varsa simdiden ozur dilerim pek vaktim yoktu... Umarim siz ugrasip digerlerini cozer ve paylasirsiniz..
Örnekler ve Aciklamalar
Şimdi Fragment kirdirarak Bifrost item cikarmak icin bir NPC yapiyoruz. Zamanim kisitli oldugu icin sadece bir fragment kullanicam. Detayli bilgiyi asagida vericem...
Alıntı:
simdi kullanacagimiz itemler...
389160000 Fragment of Arrogance
119301000 Sherion
159301000 Lugias
139301000 Avedon
169301000 Helenid Cross Bow
189601000 Hell Blood
189602000 Garp
189603000 Elysium
199301000 Holy Animor
EVENT 22001
E SELECT_MSG 16084 61000 60000 42010 60001 42020 60002 42030 60003 22040 60004 42050 60005 42060 60006 42070 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 ;
END
Bu Chaotic Generatorumuz icin menumuz. İlk oNce, EVT kodlamasi icin bir npc belirtiyoruz. 22001, 137 byType'a baglanmistir. Baska bir byType belirtmeyi hala cozemedim ama, inaniyorum ki ebenezeri kurcalarsak bunu da buluruz.. Neyse devam edelim.
16084 - NPC'nin .ID numarasi(Dogru olmasi gerekmiyor, sadece event icinde belirtmek icin.)
61000 - Menuyu actiginizda gorulecek ana metin, 'Quest_Talk_us.tbl' dosyasindan editliyoruz
60000 - Menudeki birinci buton, 'Quest_Menu_us.tbl' dosyasindan editliyoruz
42010 - NPC'nin 60000 menusune tiklayinca yapacagi islev.
60001 - Menudeki ikinci buton, yine 'Quest_Menu_us.tbl' dosyasindan editliyoruz
42020 - Yine, NPC'nin 60001 menusune tiklayinca yapacagi islev.
Yani, menuye ne kadar buton eklemek istiyorsaniz hep ayni seyi yapacaksiniz. (yani: 60000-42010 | 60001-42020) umarim anlamissinizdir...
simdi Quest_Menu_us.tbl'mizi ayarlamamiz gerekiyor..
60000 Fragment of Arrogance
60001 Fragment of Gluttony
60002 Fragment of Rage
60003 Fragment of Sloth
60004 Fragment of Lechery
60005 Fragment of Jealousy
60006 Fragment of Avarice
Ve Quest_Talk_us.tbl'nizi de asagidaki gibi ayarlayabilirsiniz..
61000 Welcome to the Chaotic Generator, you can turn in your fragments here for a chance at getting Bifrost Items.
61001 Sorry, you don't have the required fragment.
Tamam, tbller ayarlandi. simdi database icin gerekli seyi yapiyoruz. Simdi ITEM_EXCHANGE tablomuzu editleyecegiz.
Tablonuz asagidaki gibi olmali :
Alıntı:
40001 15012 Chaotic Generator Sherion 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0 119301000 1000 111210001 2000 111110001 2000 246001001 2000 246002001 3000
40002 15012 Chaotic Generator Lugias 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0 159301000 1000 151210001 2000 151110001 2000 206001001 2000 206002001 3000
40003 15012 Chaotic Generator Avedon 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0 119301000 1000 111210001 2000 111110001 2000 246001001 2000 246002001 3000
40004 15012 Chaotic Generator Helenid Cross Bow 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0 169301000 1000 168410001 2000 168310001 2000 246001001 2000 246002001 3000
40005 15012 Chaotic Generator Hell Blood 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0 189601000 1000 181110001 2000 181010001 2000 266001001 2000 266002001 3000
40006 15012 Chaotic Generator Garp 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0 189602000 1000 181110001 2000 181010001 2000 266001001 2000 266002001 3000
40007 15012 Chaotic Generator Elysium 101 389160000 1 0 0 0 0 0 0 0 0 189603000 1000 181110001 2000 181010001 2000 266001001 2000 266002001 3000
Simdi, database tamam, TBLler tamam, simdi EVT'imizi tamamliyoruz.
EVENT 22001
E SELECT_MSG 16084 61000 60000 42010 60001 42020 60002 42030 60003 22040 60004 42050 60005 42060 60006 42070 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 ;
END
Simdi, 42010: Fragment of Avarice, bu yuzden simdilik sadece bunu kullaniyorum.
EVENT 42010 ; Fragment of Avarice
E RUN_EVENT 42011 ; RUN_EVENT esasinda iki eventi birbirine baglar, birden fazla seyi kontrol etmek icin harikadir.
E RUN_EVENT 42012
END
EVENT 42011 ; Ilk once bizde fragment olup olmadigini kontrol ediyoruz, eger yoksa, bitiyor ve bize bir mesaj gosteriyor. (61001)
A HOWMUCH_ITEM 389160000 0 0
E SAY -1 -1 61001 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
E RETURN
END
EVENT 42012 ; Simdi, en az bir fragmentimiz varsa, zari atiyoruz :P ve evt'ler basliyor.
A HOWMUCH_ITEM 389160000 1 9999
E ROLL_DICE 7 ; 7 tane itemden birini seciyor(ordaki 7'nin anlami, kac tane itemi rastgele yaptiysak o sayiyi yaziyoruz)
E RUN_EVENT 42013
E RUN_EVENT 42014
E RUN_EVENT 42015
E RUN_EVENT 42016
E RUN_EVENT 42017
E RUN_EVENT 42018
E RUN_EVENT 42019
END
EVENT 42013 ; SHERION ICIN ZAR ATIYOR
A CHECK_DICE 1
E RUN_EXCHANGE 40001
END
EVENT 42014 ; LUGIAS ICIN ZAR ATIYOR
A CHECK_DICE 2
E RUN_EXCHANGE 40002
END
EVENT 42015 ; AVEDON ICIN ZAR ATIYOR
A CHECK_DICE 3
E RUN_EXCHANGE 40003
END
EVENT 42016 ; HELENID ICIN ZAR ATIYOR
A CHECK_DICE 4
E RUN_EXCHANGE 40004
END
EVENT 42017 ; HELL BLOOD ICIN ZAR ATIYOR
A CHECK_DICE 5
E RUN_EXCHANGE 40005
END
EVENT 42018 ; GARP ICIN ZAR ATIYOR
A CHECK_DICE 6
E RUN_EXCHANGE 40006
END
EVENT 42019 ; ELYSIUM ICIN ZAR ATIYOR
A CHECK_DICE 7
E RUN_EXCHANGE 40007
END
Artik serverinizda Chaotic Generator'u ekleyebilirisiniz
Iyi sanslar.
Kaynağın asıl sahibi: IceMan
Çeviren: Kernkraft
Rehberin asılı snoxd'de paylasılmıstır, cevirisi bana aittir ve kendi bildigim bi kac bilgiyi ekledim ve aciklamalari herkesin anlayacagi bir dil haline getirmeye calistim...
Umarim konu sabitlenir.. Daha öncekinden çok daha detaylı bir anlatım..
-------------------------------------------------------------------------------- |